Zet vol zelfvertrouwen je volgende stap, met Studielab

StudielabNEXT - Onderzoek onder Generatie Z

Deze enquête bevat 20 vragen die peilen wat Gen Z belangrijk vindt in werk en werkgevers. De resultaten helpen ons om bedrijven beter te adviseren én jonge professionals sterker te positioneren op de werkvloer.
Onder alle respondenten verloten we 4 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 50 euro per stuk.

Wat heb jij nodig in je werk?

Deel jouw ervaring (anoniem) via onze enquête en help mee het verschil te maken.

Waarom dat ook voor jouw bedrijf relevant is?​

Omdat Gen Z’ers anders leren, communiceren en gemotiveerd raken dan eerdere generaties. Door te begrijpen wat ze belangrijk vinden in hun werk, kun jij als organisatie hun onboarding en begeleiding beter afstemmen.

Generatie Z op de werkvloer: wat gaat er mis én wat kunnen we beter doen?

Maar liefst 46% van alle Gen Z’ers overweegt binnen zes maanden van baan te wisselen.

📊 Slechts 35% voelt zich betrokken bij hun werk (in 2020 was dat 40%).

📊 56% ervaart dagelijks stress door een hoge werkdruk.

Bij StudielabNEXT vinden we deze cijfers reden genoeg om in actie te komen.

Daarom doen we onderzoek naar de werkbehoeften van Gen Z. Om beter te begrijpen wat jonge professionals vandaag de dag écht nodig hebben om duurzaam te groeien, zich betrokken te voelen bij de organisatie én met plezier te mogen werken.

Maar liefst 46% van alle Gen Z’ers overweegt binnen zes maanden van baan te wisselen.

📊 Slechts 35% voelt zich betrokken bij hun werk (in 2020 was dat 40%).

📊 56% ervaart dagelijks stress door een hoge werkdruk.

Bij StudielabNEXT vinden we deze cijfers reden genoeg om in actie te komen.

Daarom doen we onderzoek naar de werkbehoeften van Gen Z. Om beter te begrijpen wat jonge professionals vandaag de dag écht nodig hebben om duurzaam te groeien, zich betrokken te voelen bij de organisatie én met plezier te mogen werken.

group